Çok eskilerden gelen bir anlayış vardır: “Bugüne kadar nasıl yapılageldiyse biz de öyle yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz.” Yaratıcılıkla ve özgürlükle bağdaşmayan bu düşünce biçimi, artık işlemiyor. Artık, nasıl geldiyse öyle gitmiyor. Teknoloji anlayışı gelişen müşterilerin karşısında teknolojiden yoksun şekilde iş yapmak artık mümkün değil.
Bu durum öyle bir hal aldı ki sektöre giren her 10 firmadan 7’si iki yıl içerisinde pasif hale geliyor ve kapanıyorlar. Çünkü artık emlak uzmanlarının, evrakları çözümlemek, imzaları atmak ve satış kapama hediyesi göndermek gibi basitçe bir süreci takip etmekten daha fazlasını yapması gerekiyor. Çünkü artık 21. yüzyılın yeni emlak ofislerinden biri olmak gerekiyor.
- Yüzyılın Yeni Dünyası
Artık robotik düşünülen, robotlarla bir arada çalışan ve yaşayan, Siri benzeri yoldaşlar edinilen ve tüm bunlara yardımcı bir ekran üzerinden erişilebilen bir dünyadayız. Acil durumlara tepki verebilen ve hayat kurtarıcı rol kazanan dronelar, otomatik konaklama botları ve elektronik arılar (yanlış okumadınız!), elektrikli arabalar, Google’ın otonom araç projesi…
Liste bu şekilde uzayıp gidiyor. 21. yüzyılın teknoloji ile bezenmiş bu benzersiz durumu karşımızda duruyor. Hayatlarımızı, iş yaşantımızı ve neredeyse tüm sektörleri etkisi altına alan bu yeniliklerin ardı arkası kesilmiyor ve kesilmeyecek.
- Yüzyıl Firmalarının Profili
21. yüzyılın teknolojik etkileri, insanları birbirinden uzaklaştırıyor gibi görünse de aslında tam tersini yapıyor. Teknoloji ve internet sayesinde gayrimenkul profesyonelleri artık sadece kendi bölgesindeki değil, dünyanın öbür ucundaki kişilere bile ulaşabiliyor. Bir gayrimenkul yatırımına dünyanın dört bir yanından finansman bulunabiliyor. Emlak profesyonelleri sosyal medya üzerinden gerçek hayatta hiç karşılaşma ihtimalleri olmayan kişilere listelerini sunabiliyor.
Yani aslında eskiye göre çok daha sosyal ve çok daha aktif bir emlak broker modeli ortaya çıktı. Daha doğrusu sosyalleşmenin tanımı da teknoloji ile birlikte değişti. Eskiden ekran başında başkaları ile konuşmanın insanı asosyal yaptığı düşünülürken, artık internetin ve teknolojinin sosyalleşmek için vazgeçilmez kaynaklar olduğu düşünülüyor.
Tabi ki bu değişimlerle birlikte emlak pazarlama seçenekleri de değişiyor. Örneğin biz ne kadar e-posta pazarlamasının etkileri olduğundan zaman zaman bahsediyor olsak da, artık e-posta pazarlamasından çok daha etkin olarak kullanılan seçeneklerin var olduğunu biliyoruz. Özellikle sosyal medya platformları, günümüzün pazarlama seçenekleri arasında ilk sırada yer alıyor. Şu anda dünya çapında 200’den fazla farklı sosyal medya platformu olduğunu ve her gün bu sayının artmaya devam ettiğini biliyor musunuz?
Tüm bu gelişmeler gösteriyor ki insanlar teknoloji ile birlikte iletişim kurmak için farklı yollara ihtiyaç duyuyor. Artık broker merkezli bir sektörün içinde değilsiniz. Tamamen mobil ve teknoloji merkezli bir sektörün içindesiniz. Seçiminizi yapmak zorundasınız. Çünkü koşullar, ikisinin ortasında durma gibi bir seçeneği yok ediyor. Hatta sizi bir seçim yapmaya zorlayan sistem, daha da öteye giderek seçiminizin teknolojiden yana olması için elinden geleni yapıyor.
O zaman 21. yüzyılın gayrimenkul firmalarına düşen görev, bu durumu bir zorlama gibi görmek yerine ona ayak uydurmak ve hatta onu kullanarak kendi lehine çevirmektir.
Siz 21. yüzyılın yeni emlak ofislerinden biri olabilecek misiniz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder